Samarbejde
For at sikre en effektiv rengøring af høj kvalitet skal du sørge for, at intet forstyrrer vores medarbejderes arbejde. Kunden giver Anler tilladelse til at tage fotos/video af dit hjem til dokumentationsformål i tilfælde af eventuelle krav til rengøringsservicen. Disse oplysninger (foto/video) opbevares af virksomheden i 3 år efter denne aftales ophør.
Betalingsbetingelser
Alle priser for ydelser er inklusive moms samt udgifter til materialer, rejser og parkering. Fakturaer for rengøring af lokalerne og eventuelle andre ydelser sendes til kunden pr. e-mail hver måned.
Hvis kunden har ændret sin e-mailadresse eller sit telefonnummer, bedes han/hun informere Anlers medarbejdere.
Betalingsfristen for fakturaer er 7 arbejdsdage. Kunden er ansvarlig for at tjekke sin e-mail, herunder spam-mappen, for at sikre, at fakturaen er modtaget.
Anler forbeholder sig ret til at opkræve et rykkergebyr på DKK 100, hvis der er sendt et rykkerbrev for at minde dig om forsinket betaling.
Privatkunder er underlagt en obligatorisk periode på 4 rengøringer. Det betyder, at hvis kunden beslutter at opsige aftalen efter den første rengøring, vil de blive faktureret for den første rengøring og et ekstra beløb svarende til 3 gange prisen for den første rengøring.
Ændringer
I tilfælde af ændringer i betalingsbetingelserne for rengøring forpligter Anler sig til at informere kunden 1 måned i forvejen.
Hvis aftalen har været opsagt i mere end 3 måneder, skal der indgås en ny aftale for at genoptage rengøringsydelserne.
Aflysning af rengøring
Anler har forståelse for, at der kan opstå uforudsete omstændigheder i hverdagen. For at aflyse vores medarbejders besøg til rengøring skal du give os besked 1 dag før den planlagte rengøringsdato inden kl. 11. Hvis informationen modtages fra dig efter kl. 11, betaler kunden i dette tilfælde 50 % af rengøringsgebyret.
I tilfælde af aflysning på rengøringsdagen vil kunden blive faktureret for den fulde pris for rengøringen.
I tilfælde af uforudsete situationer kan Anler til enhver tid aflyse den planlagte rengøring.
Hvis kundens fejl forhindrer virksomhedens medarbejdere i at komme ind i anlægget, betragtes dette som en aflysning af rengøringen, for hvilken den fulde pris for rengøringen vil blive faktureret. F.eks. hvis nøglen ikke er efterladt, adgangskoden til nøgleboksen er ændret, porten er låst, dørlåsen er defekt, hvis kunden har forpligtet sig til at være hjemme og vente på medarbejderne, men var fraværende på det pågældende tidspunkt osv.
Alarmsystem
Hvis kunden har et alarmsystem, kan kunden deaktivere det eller udlevere en adgangskode/chip, som gør det muligt for personalet at deaktivere alarmsystemet. Hvis klienten ikke ønsker at udlevere en adgangskode til alarmsystemet, er det klientens ansvar at deaktivere det.
Nøgleboks
Kunden kan installere en nøgleboks eller udlevere nøglen til virksomhedens medarbejdere. Hvis der er en nøgleboks, er kunden forpligtet til at informere virksomheden om nøgleboksens adgangskode og dens placering.
Forsikring
Vi anbefaler, at du indgår en kontrakt med et forsikringsselskab og opretholder indboforsikringen i hele aftalens løbetid.
Hvis rengøringsobjektet er et stort hus eller en villa, anbefaler vi, at du tegner en brandforsikring for bygningen. Forsikringen skal som minimum dække tab og skader forårsaget af brand, vandskade eller tyveri. Dette omfatter også skader på eller tab af indbo og andre genstande.
Som bygherre skal du kunne dokumentere størrelsen af forsikringsdækningen, og at dine ejendomsforsikringer er gyldige og aktive.
Særlige overflader
Kunden er ansvarlig for at informere Anler om eventuelle særlige og sarte overflader, f.eks. marmor, sten, granit osv. Anler reparerer ikke skader på særlige overflader som f.eks. bordplader, da der kan opstå skader ved brug af almindelige rengøringsmidler.
Hvis kunden alligevel ønsker at rengøre skrøbelige overflader, fraskriver virksomheden sig ethvert ansvar for eventuelle skader. Anler udfører ikke rengørings- og afmonteringsarbejde på enheder, der er indbygget i marmor eller andre særlige overflader.
Anler er ikke ansvarlig for skader på følsomme overflader, der kræver særlige rengøringsmidler eller særlig forsigtig håndtering, medmindre Anler er blevet informeret og instrueret skriftligt om disse krav, inden rengøringen påbegyndes.
For at forhindre sådanne skader anbefaler Anler at bruge beskyttelsespuder på vaser og andre genstande, der potentielt kan ridse de møbler, de er placeret på. I modsat fald er kunden ansvarlig for skader på overflader, gulve, vaser osv.
Klager
Hvis du har klager over rengøringen, bedes du give os besked med en beskrivelse og et foto eller en video. Klager skal indgives/sendes senest 12 timer efter rengøringen. Anler vil svare på din klage så hurtigt som muligt for at løse problemet.
Skade
I tilfælde af skade skal skadens omfang beskrives og dokumenteres (foto/video osv.). Skaden skal anerkendes af Anler og kunden, før der kan indgås en aftale om den bedste måde at udbedre den på.
Anler og kunden aftaler i fællesskab en dato og et tidspunkt, hvor virksomhedens ansvarlige person kan undersøge skaden på stedet.
Mindre ridser på de overflader, der skal rengøres, dækkes ikke. Anler forsøger at bruge bløde støvsugertilbehør, gulvbørster osv. for at minimere risikoen for ridser.
Ansvar
Med de begrænsninger, der er beskrevet i de følgende afsnit, er parterne ansvarlige over for hinanden i overensstemmelse med dansk ret.
Kundens krav om erstatning eller prisafslag skal fremsættes skriftligt over for Anler.
For at undgå, at gyldighedsperioden udløber, skal alle krav indgives senest 7 dage efter, at skaden er konstateret. Parterne er ikke ansvarlige for indirekte skader eller følgeskader eller skader fra tredjepart.
Force majeure
Ingen af parterne er ansvarlige for manglende opfyldelse af deres forpligtelser i henhold til aftalen, hvis udførelsen af arbejdet hindres af forhold eller omstændigheder, som ligger uden for aftaleparternes kontrol, såsom brand, naturkatastrofer, strømafbrydelser, krig, strejke, usædvanlige trafikforhold osv. Disse forhold skal være af en sådan art, at de ikke kunne have været forudset, undgået eller overvundet.
Opsigelse af aftalen
Aftalen kan opsiges af begge parter med et varsel på 72 timer før næste rengøringsdato.